AIR ZAMZAM 1KOTAK 24 BOTOL 500ML RM240

AIR ZAMZAM 1KOTAK 24 BOTOL 500ML RM240
Kos pos dibayar oleh pembeli

Tuesday, July 7, 2009

Cara Buat Pelaburan




Assalamualikum wbt,

Salam sejahtera semua, moga dalam keadaan di bawah lindungan Allah swt sepanjang hari dan sepanjang hidup di atas muka bumi..

Bila melihat suasana saham ketika ini, memang waktu yang agak bagus untu buat pelaburan.Ini kerana saham akan naik semula pada bulan lapan nanti dan bulan seterusnya. Ini kerana kerajaan malaysia akan buat ransangan ekonomi yang ketiga. Ini cuma ramalan biasa. Tapi bagi saya biasanya bila ransangan ekonomi di lakukan harga saham akan melonjak.

Dalam pelaburan saham ada dua cara iaitu yang pertama buat pelaburan sekali gus atau bam sekali dan ansurans iaitu kita minta bank ambil sebulan sekali duit dalam simpanan kita seperti arahan yang dibuat.

Cara pelaburan sekali gus agak bahaya, bukan apa jika tidak siap dari segi mentel boleh buat gila. Cara ini sesuai jika suasana pelaburan yang baik. Suasana sekarang tidak sesuai untuk jangka pendek. Hanya yang untuk jangka panjang maka masa sesuai sangat untuk buat pelaburan. Beli sekarang dan simpan dalam tempoh yang lama dan kutip dividen setiap tahun. Bagi yang suka main saham ini bukan satu masalah besar hal ini. Ini kerana mereka akan beli pada waktu rendah dan jual cepat bila harga naik walau setengah sen pun seunit mereka boleh lagi buat untung bukan sehari, sejam malah dalam beberapa minit. Saham boleh berubah walaupun sesaat.

Bagi yang mahu buat pelaburan secara ansuran bulanan ia pasti tidak akan merugikan. Ini kerana mereka akan beli pada harga yang berlainan.Kepastian mereka akan dapat untung dengan belian yang rendah dan tekumpul setahun dan akan jual pada hujung tahun.Mungkin hasilnya tak seberapa kerana risiko yang rendah.

Untuk tahu lagi cerita saham teruskan anda ikuti blog ini. Anda tidak akan rugi insyAllah kerana bagi khidmat percuma dalam blog ini.

__________________----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5 comments:

  1. Salam... macam mana nak main saham ni, tak cukup knowledge lagi... ini saham BSKL/KLCI ke... banyak ke modal nak mula... ini saham yang beli guna lot2 tu ke... satu lot berapa unit... kalau simpan lama dividen tinggi ke... ade tak yang tak bayar dividen... boleh beli secara ansoran bulanan ke... oit... panjangnya soalan....

    ReplyDelete
  2. salam.. saya minat nak belaja main saham ni.. tapi ilmu satu habuk pun takde.. mengikut pengalaman tuan boleh ker org mcm saya ni melabur & baper lama masa yg diperlukan utk mempelajari teknik jual beli saham ni..

    ReplyDelete
  3. aloppppppppp
    sy nie mnat jg nak blaja main saham
    tp lgsg xtahu sal saham
    cam ne ek

    ReplyDelete
  4. cost averaging untuk pembelian saham BM menurut saya TIDAK BOLEH dibuat sama spt belian bulanan atau berkala unit trust,HARUS mempertimbangkan aspek2 lain,termasuk keadaan semasa pasaran sekalipun pembelian untuk jangka masa sederhana atau jangka masa panjang.

    ReplyDelete
  5. Hai Teman ..kami dari Agen poker terbaik dan agen poker terpercaya ingin mengajak kamu bergabung di DNAPOKER.
    ♠ Bonus New Member 20% max bonus Rp 300.000,-
    ♣ Bonus setiap Deposit 5% max bonus Rp 100.000,-
    ♥ Bonus Cashback rollingan 0,3%
    ♦ Bonus Refferal 15% ( Seumur Hidup )
    Untuk info lebih lanjut :
    WA : +8558692773
    link alternatif kami :
    www.dnawin.net
    www.dnawin.co
    www.dnapoker.com

    ReplyDelete