AIR ZAMZAM 1KOTAK 24 BOTOL 500ML RM240

AIR ZAMZAM 1KOTAK 24 BOTOL 500ML RM240
Kos pos dibayar oleh pembeli

Monday, July 27, 2009

Saham + Emas

Assalamualikum wbt,

Salam sejahtera semua, moga dalam keadaan di bawah lindungan Allah swt sepanjang hari dan sepanjang hidup di atas muka bumi..

Saya tengah-tengah minum teh teringat satu idea yang boleh dikongsi bersama.Bila lihat harga saham tak menentu dan kita mungkin ada alternative agar tidak jatuh papa kedana disebabkan kebengkrapan saham. Saya mula menerjah akal yang terbatas ini agar mungkin boleh kita kongsi bersama. Jika tuan ada duit RM10K saya cadangkan beli saham bawah 0.20sen seunit.

Jika saya ada duit banyak tu saya akan cari saham berpotensi akan naik (leh minta nasihat penjual unit amanah yang berkeleber seperti wk ok juga orangnya) Saya katakan beli saham yang berharga 0.10sen jadi dengan duit 10K saya beli sekali gus 0.10 X 10000 = 100000 unit. Bila saham naik sampai ke 0.15 seunit, anda boleh jual 0.05 X 100000 anda boleh jual untung je jangan jual semua anda akan beroleh RM5K anda sudah capai 50% kenaikan, ini tak mustahil di bursa saham. Jika harga bawah target jangan jual dulu. Di sini anda kena belajar bersabar. Bukankah sabar itu separuh dari iman, jadi kenalah bersabar.

Jadi anda tak apa-apa lgi sebab anda jual untung je.Buatlah begitu selalu pasti anda jadi kaya cepat. Lepas tu jika anda tak pakai duit untung tu semua selepas belanja keluarga dan kawan lebih lagi saya mesti kena belanja sebab saya bagi idea itupun jika ikhlas. Jika tak ikhlas tak payahlah. Jadi duit lebihan tu bolehlah guna beli emas pakai bini. Nak beli saham harga tak sesuai harga baik beli emas. Emas ni kuat lagi dari saham tapi jika digabungkan saham+emas pasti banyak untung.

Lebihan dari 5K untung saham tadi katakan 3K. Anda pergi Jewel Habib beli emas pakai bini tersayang, tak yah beritahu dia kita beli buat speries sikit biar dia terkejut durian tengok emas berkilau.Emas harganya stabil dan jarang jatuh harga sebab semua orang nak emas, lagipun nabi suruh kita simpan emas. Buat selalu macam tu untung saham beli emas, pasti anda kaya cepat. Nanti bila saham jatuh anda tak perlu risau sebab yang rugi cuma modal, mungkin dah dapat balikpun.

Saham jatuh menjunam peluang kedua untuk anda kaya sebab anda boleh buat buat duit dengan harga saham jatuh. Emas anda yang bertimbun tadi boleh pergi gadai sebahagian kat bank dapatkan wang tunai pakai beli saham dengan harga murah lepas tu bila naik jual lagi buat benda yang sama pasti anda jadi jutawan. Tapi harus ingat kena bayar zakat hasil untung emas dan saham, bukannya banyak pun cuma 2.5% je lebihan 97.5% anda punya. Baru berkat hidup. Jadi jutawan bertakwa. Emas kena zakat untung 85gram ke atas dan saham bayar nilai untung je.Modal tak payah zakat. Jika salah betulkan ye.

Setakat ini dulu mudah-mudahan dapat berkat dan berjaya praktikkan idea insan yang hina ini. Jika da komen apa-apa je boleh lah bagi komen di blog ini saya ucapkan jutaan terima kasih buat mereka yang sudi baca dan buka blog ini.

3 comments:

  1. Wah... bagus2, salah satu sumber rezeki....

    Sini forum tentang saham: http://www.carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?f=164

    Sini forum tentang emas:
    http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=78524

    Sini forum tentang dinar emas:
    http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=77440

    ReplyDelete
  2. wow!sy bminat btol la.
    tp nak main saham emas ni cmne ek?
    bleh tlg ajarkn?

    ReplyDelete