AIR ZAMZAM 1KOTAK 24 BOTOL 500ML RM240

AIR ZAMZAM 1KOTAK 24 BOTOL 500ML RM240
Kos pos dibayar oleh pembeli

Friday, August 21, 2009

Bagaimana nak menjual Unit Amanah

Assalamualikum wbt,


Salam sejahtera semua, moga dalam keadaan di bawah lindungan Allah swt sepanjang hari dan sepanjang hidup di atas muka bumi..

Tengah rehat sempena hari pertama Ramdahan, hari ini 22 Ogos 2009 1 Ramdhan 1430. Suasana redup sekitar cuaca bandaraya Kuching, terjernah idea yang barang kali boleh dikongsi bersama untuk faedah mencari ilmu sebagai bakal seorang jutawan saham yang terulung seluruh dunia. Kita sedia maklum jaguh-jaguh saham dunia bukan dimiliki oleh kita masa ini tapi tiada yang mustahil jika harta saham itu akan jadi milik kita suatu hari nanti.

Apa yang saya perhatikan nilai unit amanah boleh dijangka. Sebab jika diperhati yang pernah miliki unit amanah atau saham kita boleh agakkan harga saham dan unit amanah untuk hari seterusnya. Saya cuba bawa saudara sekelian unit amanah Public Matual. Jika kita nak jual saham kita lihat harga saham hari ini, jika hari ini naik jualan saham kita akan dapat untung sebab PM ini akan menilai harga unit amanah pada hari dijual. Jika kita jual unit amanah hari ini pastikan harga saham di bursa Kuala Lumpur naik. Jika tidak naik jangan jual sebab anda akan rugi sebab anda tidak akan diberitahu harga hari ini oleh Public Matual, sebab hari seterusnya sahaja kita dapat tahu harga hari ini. Contohnya saham hari Isnin kita hanya akan tahu pada hari Selasa. Caranya mudah sahaja jika mahu, tengok bursa KL di sebelah Klik je harga saham dunia tu dan tengok jika harga naik boleh jual sebab nilai ini akan di lihat oleh Public Matual.

Itulah serba sedikit penerangan yang boleh dimanfaat bersama. Jika anda komen sila emeilkan ke ium_ilham@yahoo.com dan tel saya 0128562426.

No comments:

Post a Comment