AIR ZAMZAM 1KOTAK 24 BOTOL 500ML RM240

AIR ZAMZAM 1KOTAK 24 BOTOL 500ML RM240
Kos pos dibayar oleh pembeli

Monday, May 9, 2011

Pameran dagangan Islam optimis raih RM181j

PERSIDANGAN dan pameran Zon Perniagaan dan Pelaburan Dunia Islam kedua (Muslim World Biz) 2011 anjuran OIC International Business Centre, yang akan berlangsung 8 hingga 11 Jun ini di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), dijangka mampu mencatat jumlah dagangan keseluruhan mencecah AS$60 juta (RM181 juta).
Pengerusinya, Tan Sri Elyas Omar berkata, penganjuran acara itu bertujuan untuk mengembang dan mempromosikan kerjasama ekonomi, sekali gus meningkatkan dagangan membabitkan pasaran 1.6 bilion masyarakat Islam di seluruh dunia.

Katanya, sebanyak 50,000 pengunjung dijangka melawat acara itu yang membabitkan persidangan dua hari dan pameran (empat hari).
“Sebanyak 350 syarikat tempatan dan antarabangsa dijangka menyertai acara ini membabitkan 30 negara. Sejumlah 500 tapak gerai pameran disediakan.

“Kira-kira 50 peratus sudah mengesahkan penyertaan membabitkan negara luar antaranya Indonesia, Brunei, Pakistan, Iran, Singapura, Turki, Australia, kanada, Brazil dan Emiriah Arab Bersatu (UAE),” katanya pada sidang media sempena acara berkenaan di Kuala Lumpur.

Beliau berkata, peserta dan delegasi yang menyertai pameran berkenaan mewakili pelbagai industri antaranya makanan halal, pelancongan, hartanah, bioteknologi dan teknologi hijau; pendidikan, IT dan telekomunikasi; perbankan dan pelaburan serta sektor perkhidmatan.

No comments:

Post a Comment